قهوه, کافی شاپ, لیوان دوجداره, لیوان دوجداره کاغذی, لیوان کاغذی, لیوان کاغذی تکجداره, لیوان کاغذی دوجداره

انواع قهوه ها در دنیا کدامند؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

قهوه جزو نوشیدنی های محبوب در دنیا می‌باشد.شاید به جز ایران که چای محبوبیت بالایی دارد در دیگر نقاط دنیا قهوه نوشیدنی اول افراد است.انواع قهوه در دنیا آنقدر تنوع دارد که بیان همه آنها از حوصله خارج است.در مجله koffeely به بیش از ۱۰۰ نوع قهوه در دنیا اشاره شده است.اما چرا باید انواع آن را بشناسیم.

بارها شده در کافه ها و قهوه کده ها با دیدن اسامیه مختلف قهوه های گیج شده ایم و انتخاب برای ما سخت شده است.نمی‌توانیم به راحتی قهوه مطابق میلمان را انتخاب کنیم و از خوردن آن لذت ببریم.در این مقاله قصد داریم به معرفی چند قهوه معروف در دنیا بپردازیم.

قهوه! ناجی لحظات خستگی ، نوشیدنی که با عطر و طعم خاص خود توجه ما را به خود جلب می کند! قهوه برای ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ سال در زندگی ما بوده است.به همین دلیل احساس می شود یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های تاریخ بشریت است. به حدی که قهوه در حدود ۷۰ کشور جهان رشد می یابد. در سالهای اخیر ، علاقه به قهوه در کشور ما نیز افزایش یافته است. اما ، بسیاری از ما واقعاً می دانیم چه می نوشیم؟ چند نوع دانه قهوه وجود دارد و خصوصیات آنها چیست؟ بگذارید نگاهی اجمالی به موضوع ارائه دهیم …

 ۶ تا انواع قهوه‌ی خوب در دنیا

اول از همه ، ۳ نوع اصلی دانه قهوه وجود دارد. نام این دانه های قهوه Robusta ، Liberica و Arabica است. همچنین انواع فرعی این دانه فراوان است. اما اینها انواع اصلی دانه قهوه هستند. این نوع دانه هنگام پردازش و برداشت، طعم های مختلفی به خود می گیرد. کشورهایی مثل برزیل،ایتالیا،کلمبیا،ترکیه،فرانسه و اندونزی از تولیدکنندگان مشهور قهوه در جهان هستند.حال با انواع  قهوه معروف در دنیا آشنا می‌‌شویم.

  1. اسپرسو

اسپرسو از ایتالیا سرچشمه گرفته است.در دهه ۱۹۵۰ محبوبیت پیدا کرد. اسپرسو از پردازش دانه های قهوه ساخته شده است ، و به ویژه نوع ایتالیایی آن شهرت بسیاری دارد.اسپرسو احتمالاً محبوب ترین نوع قهوه است.

حقایق جالب:

دستگاه اسپرسو برای استخراج قهوه ۱۳۲ پوند در هر مربع فشار اعمال می کند.

۵۰ دانه قهوه ۱ عدد اسپرسو درست می کند.

عناصر سازنده اسپرسو،پودر قهوه،شکر،شیر و آب می‌باشد.

  1. قهوه مازاگران

مازاگران در واقع از انواع قهوه سرد است که از کشور الجزایر سرچشمه گرفته است.گفته می شود که در جنگ های سال ۱۸۴۰ کشف و اختراع شده است.مازاگران غالبا سرد درست شده و روی یخ ریخته می شود.

عناصر سازنده آن،قهوه سیاه،آب لیمو،قند و تکه های یخ می‌باشد.

  1. ماکیاتو

یکی دیگر از انواع قهوه گرم ماکیاتو نام دارد.معروف است که Macchiato در ایتالیا سرچشمه گرفته است.کلمه “macchiato” به معنی خال خالی است ، این قهوه بین اسپرسو و قهوه تلخ با اضافه کردن شیر تمایز می یابد.

حقایق جالب:

Macchiato فشار خون شما را کنترل می کند.مردی به نام جورج واشنگتن این قهوه فوری را در سال ۱۹۱۰ اختراع کرد.

در نیویورک مردم ۷ برابر دیگر انواع قهوه بیشتر از نوع قهوه استفاده می‌کنند.

  1. کاپوچینو

کاپوچینو از ایتالیا سرچشمه گرفته و به معنی هود است.در اواسط دهه ۱۹۹۰ محبوبیت پیدا کرد. روش سنتی تهیه آن ریختن شیر بخارپز روی اسپرسو است.بافت و دمای شیر واقعاً مهم است.این قهوه،کف ضخیمی را ایجاد می کند که به آن بافت مخملی می دهد.

حقایق جالب:

مردم روز جهانی کاپوچینو را ۸ نوامبر جشن می گیرند.کف کاپوچینو به عنوان عایق عمل می کند و قهوه را داغ نگه می دارد.

  1. قهوه ترک

همانطور که از نام آن مشخص شده است که قهوه ترک از ترکیه سرچشمه گرفته است.این نوع از انواع قهوه در واقع قهوه بدون فیلتر است. آن را “قهوه بوسنیایی” می نامند ، قهوه ترکی بخش بزرگی از آداب و رسوم سنتی عروسی آنها است.از قهوه ترک نیز به عنوان نوشیدنی خوشبختی یاد می شود.

عناصر مورد نیاز برای تهیه‌ی قهوه ترک،پودر قهوه،پودر هل،قند و آب می‌باشد.

  1. آمریکانو

یکی دیگر از انواع قهوه آمریکانو نام دارد.معروف است که آمریکانو از آمریکای لاتین در دهه ۱۹۷۰ منشا گرفته است.این قهوه شامل یک شات تک یا دوتایی از اسپرسو و آب دم شده است.

حقایق جالب:

Americano بیشتر آب است.این قهوه برای سربازان آمریکایی در جنگ جهانی دوم ایجاد شده است تا جایگزینی برای  به قهوه قوی فرانسوی برای آنها باشد.تنها ایالت آمریکا که این قهوه را به صورت تجاری رشد میدهد هاوایی است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *