کافی شاپ, لیوان دوجداره کاغذی, لیوان کاغذی, لیوان کاغذی تکجداره

چرا اندازه لیوان یکبار مصرف مهم است

سایز لیوان یکبار مصرف

دوران قهوه “سیاه” و “سفید” مدتهاست که گذشته است. امروزه، مصرف کنندگان وقتی وارد یک کافی شاپ می شوند طیف وسیعی از گزینه ها را انتظار دارند، از لاته و آمریکایی گرفته تا ماکیاتو و قهوه سرد دم.

هنگام خرید لیوان کاغذی باید توجه داشت که ، هر نوشیدنی به یک فنجان نیاز دارد که مکمل سفارش باشد. به عنوان مثال، یک اسپرسو به یک فنجان کوچکتر از یک قهوه فلت وایت نیاز دارد. قهوه flat white نیز به لیوان کوچک تری نسبت به کاپوچینو نیاز دارد. این امر نه تنها برای اطمینان از اینکه مشتری بهترین تجربه ممکن را دارد، بلکه برای کاهش ضایعات و کاهش هزینه ها نیز ضروری است.

اما سوالات اساسی در زمینه سایز لیوان های قهوه این است که سایز لیوان های مورد نیاز در کافی شاپ ها چقدر است؟ و آیا آنها به مقدار یکسانی در هر اندازه نیاز دارند یا برخی از آنها محبوب تر از سایرین هستند؟

سایز استاندارد لیوان قهوه

اندازه استاندارد لیوان قهوه بیرون بر

اندازه استاندارد لیوان یکبار مصرف قهوه چیست؟

هر کافی شاپ روش خاص خود را برای تبلیغ اندازه قهوه های خود دارد. این تمایز معمولاً به مقدار مایع در اونس یا میلی لیتر برمی گردد. ایده اصلی این است که اندازه یک فنجان قهوه را در قالب غذای بیرون بر منعکس کنید.

بسیاری از اندازه های فنجان بر اساس مقدار ایده آلی که باید به جای ظرفیت واقعی آنها پر شوند، به بازار عرضه می شوند. به عنوان مثال، یک فنجان ۸ اونس ممکن است واقعاً بتواند ۱۰ اونس نوشیدنی را نگه دارد، اما ۸ اونس حجم بهینه برای پر کردن است. این حجم بهینه برای به حداکثر رساندن تجربه مشتری و کاهش خطر ریزش کاربرد دارد.

در حالی که تنوع اندازه ی زیادی در تولید لیوان کاغذی وجود دارد، فنجان های یکبار مصرف قهوه معمولاً در اندازه های زیر هستند:

بسیار کوچک

فنجان های ۱۲۰ میلی لیتری یا ۴ اونس برای سرو اسپرسو یک یا دو نفره، بیبیچینو، کورتادو و… استفاده می شود.

کوچک

فنجان های ۲۲۷ میلی لیتری یا ۸ اونس برای سرو ماکیاتو، کاپوچینو و قهوه فلت وایت استفاده می شود.

متوسط

فنجان های ۳۴۰ میلی لیتری یا ۱۲ اونس برای نوشیدنی های “استاندارد” یا با اندازه معمولی استفاده می شود. ایده آل برای قهوه های آمریکایی، لاته، موکا و قطره ای.

بزرگ

۴۵۴ میلی لیتر فنجان ۱۶ اونس که برای نوشیدنی های قهوه سرد یا یخ زده استفاده می شود.

سایز بر اساس نوع نوشیدنی

انتخاب لیوان قهوه مناسب بر اساس نوع نوشیدنی

انتخاب سایز لیوان مناسب برای نوشیدنی های مختلف

تعدادی از عوامل می تواند بر اندازه فنجانی که برای سفارش های مختلف قهوه استفاده می کنید تأثیر بگذارد. اگر کافی‌شاپ شما به مشتریان اجازه می‌دهد نوشیدنی‌های خود را سفارشی کنند، می‌توانید از فنجان‌های کوچکتر یا بزرگ‌تر از معمولی برای نوشیدنی خاصی استفاده کنید.

لاته آرت (یا فقدان آن) همچنین می تواند بر حجم فنجانی که استفاده می کنید تأثیر بگذارد. ترجیحات فردی مشتریان شما نیز اهمیت دارد که گویی به ندرت نوشیدنی خاصی را سفارش می دهند، ممکن است اصلاً از آن اندازه فنجان استفاده نکنید.

توجه به این نکته مهم است که هنگام تهیه نوشیدنی به عنوان سفارش بیرون بر در مقابل سرو در محل، نسبت ها می تواند تغییر کند. این نه تنها برای اطمینان از قرار گرفتن فنجان در زیر سر گروه در دستگاه های اسپرسوساز، بلکه برای حفظ نسبت شیر به قهوه است. بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که اندازه فنجان های آماده برای هر نوشیدنی با اندازه های غذاخوری آنها مطابقت دارد یا اگر نه، دستور غذا مطابق با آن تنظیم شده است.

لیوان قهوه یکبار مصرف

انواع لیوان قهوه

یکی از راه‌هایی که می‌توانید اندازه‌های نوشیدنی خود را برای بهبود قوام استاندارد کنید، اطمینان از رعایت دستورالعمل‌های SCA است.

برای مثال، SCA توصیه می‌کند که حجم کاپوچینو بین ۱۴۸ تا ۱۷۷ میلی‌لیتر (۵ اونس تا ۶ اونس) و حداقل عمق فوم عمودی ۱ سانتی‌متر باشد. آنها همچنین توصیه می کنند که یک شات اسپرسو ۲۵ تا ۳۵ میلی لیتر (۰.۸ اونس تا ۱.۱۸ اونس) باشد.

با این حال، انتخاب در نهایت به ترجیحات مشتری و تفسیر شما از آنها بستگی دارد.

کافی شاپ شما چه اندازه فنجان های یکبار مصرف باید ارائه دهد؟

ضایعات می توانند در مورد فنجان ها مشکل ساز شوند. برای اطمینان از خرید چیزهایی که مرتبا به آن ها نیاز دارید، آنچه را که در منوی خود دارید و ارقام فروش شما را نشان می دهند یادداشت کنید. همچنین باید در نظر بگیرید که مشتریان بیشتر چه نوع نوشیدنی درخواست می‌کنند و هر چند وقت یک‌بار نوشیدنی‌های بزرگ‌تر یا کوچک‌تر را درخواست می‌کنند.

اگر منوی شما ساده است و تنوع زیادی را ارائه نمی دهید، ممکن است فقط به اندازه یک فنجان نیاز داشته باشید. اما اگر طیف گسترده ای از نوشیدنی ها برای ارائه به مشتری در چنته دارید، احتمال دارد به لیوان های مختلف در همه سایز ها و با همه مقاومت ها نیاز داشته باشید.

هنگامی که محدوده اندازه های مورد نیاز خود را تعیین کردید (و اینکه چه تعداد ممکن است در یک دوره معین نیاز داشته باشید)، عوامل دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

لیوان قهوه

لیوان قهوه کاغذی درب دار

فنجان های پلاستیکی قهوه دیگر انتخاب پیش فرض در مورد مواد فنجانی نیستند. دولت‌ها می‌دانند که پلاستیک‌های یک‌بار مصرف برای کره زمین مضر هستند، بنابراین بسیاری از آنها به طور کامل آن‌ها را ممنوع می‌کنند.

گزینه بهتر ممکن است لیوان های کاغذی باشد که با پلاستیک های زیستی مانند فنجان های PLA (پلی لاکتیک اسید) اندود شده اند. آنها نه تنها در حفظ گرمای نوشیدنی به خوبی پلاستیک عمل می کنند، بلکه بازیافت آنها نیز راحت تر از پلاستیک های نفتی است.

شما همچنین باید بین فنجان های تک جداره یا دو جداره و اینکه آیا یک آستین فنجانی هم در آن قرار دهید، تصمیم بگیرید.

در نهایت، شما می خواهید فنجان های خود را طرح دار کنید. از آنجایی که آنها به نمایندگی از کسب و کار شما در شهر سفر می کنند، باید اطمینان حاصل کنید که برند شما به درستی نشان داده شده است. نیلا کاپ سفارش اختصاصی ظروف یکبار مصرف را در تیراژ های مختلف ارائه می دهد.

انتخاب لیوان های یکبار مصرف با اندازه مناسب برای کسب و کار شما و اطمینان از اینکه آنها از مواد پایدار ساخته شده اند، قیمت مناسبی دارند و مارک جذابی دارند؛ می تواند یک کار بزرگ به نظر برسد.

با این حال، کار با یک متخصص بسته بندی قهوه با خدمات کامل می تواند این روند را آسان تر کند.  نیلا کاپ، سال‌ها تخصص در ایجاد فنجان‌های قهوه سفارشی برای کافی‌شاپ‌ها و رست‌کننده‌های تخصصی را داریم. برای اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما تماس حاصل کرده و از مشاوره ما بهره مند شوید.

سوالات متداول

چرا اندازه لیوان یکبار مصرف قهوه مهم است؟

اندازه فنجان نقش مهمی ایفا می کند زیرا نوع قهوه ای که دوست دارید یا انتخاب می کنید می تواند بر اندازه فنجانی که دریافت می کنید تأثیر بگذارد. این به حجم مورد نیاز برای دستیابی به یک نوشیدنی مربوط می شود، به ویژه با نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو که نسبت قهوه به شیر و همچنین نوع شیر می تواند تعیین کند که از کدام فنجان استفاده شود.

یک فنجان قهوه یکبار مصرف استاندارد چه اندازه ای است؟

متداول‌ترین اندازه‌ها ۸ اونس و ۱۲ اونس هستند، اکثر مشتریان در نهایت یکی از این اندازه‌ها را خریداری می‌کنند، زیرا آنها یک وعده کوچک یا معمولی قهوه را نشان می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *