لیوان کاغذی

۵ روش برای استفاده مجدد از لیوان کاغذی

لیوان کاغذی دوجداره ۳۶۰

شما معمولا بعد از اینکه قهوه خود را استفاده کردید، با فنجان آن چه کار می کنید؟ بسیاری از لیوان های کاغذی به دلیل عدم آگاهی و راحتی مورد بازیافت قرار نمی گیرند. به همین منظور استفاده مجدد از لیوان کاغذی در این شرایط راهکار عاقلانه تری به نظر می رسد تا هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هم به محیط زیست آسیب کمتری وارد شود.

پس از خرید لیوان کاغذی تمامی لیوان‌های کاغذی یکبار مصرف را می‌توان تا هفت بار دوباره پردازش کرد و به محصولات جدیدی تبدیل کرد. ما در این مقاله ۵ روش جدید برای استفاده مجدد از لیوان کاغذی ارائه کرده ایم.

استفاده مجدد از لیوان کاغذی

چگونه میتوان از لیوان کاغذی مجدد استفاده کرد

بازیافت لیوان های کاغذی

در مطالعات اخیر، مشخص شد که ۵۲ درصد از مصرف‌کنندگان فنجان‌های خود را در حین کار یا در حال حرکت دور می‌اندازند و ۸۸ درصد از مردم از سطل بازیافت فنجانی استفاده می‌کنند که به راحتی در دسترس آنها باشد. بسیاری از مردم بر این باورند که لیوان های کاغذی قابل بازیافت نیستند، یا اگر نمی توانند سطل بازیافت را در نزدیکی خود پیدا کنند آن را در یک سطل زباله معمولی رها می کنند

نظرات در مورد اینکه چه چیزی می تواند بازیافت شود و چه چیزی نمی تواند باعث سردرگمی بسیاری شود، اما برخلاف تصور رایج، لیوان های قهوه قابل کمپوست شما قابل بازیافت هستند. لیوان های کاغذی یکبار مصرف نیز اگر در سطل های خاص بازیافت فنجان قهوه جمع آوری شوند مجددا بازیافت می شوند. به جای اینکه فقط فنجان استفاده شده را در نزدیکترین سطل بازیافت بیاندازیم، چند ایده ارائه کرده ایم که ضایعات را کاهش می دهد.

راه های استفاده مجدد از لیوان کاغذی

۱.استفاده به عنوان گلدان های گیاهی

اگر از لیوان کاغذی استفاده کردید، به جای انداختن آن در سطل، از آن به عنوان گلدان گیاه استفاده کنید. قبل از افزودن کمپوست و کاشت بذر دلخواه، درب آن را بردارید و آن را تمیز کنید. آنها می توانند یک صفحه کار ایده آل در آشپزخانه شما برای پرورش گیاهان خود باشند!

۲. خوراک پرنده

انسان ها تنها کسانی نیستند که از خوراکی هایی مانند قهوه یا چای لذت می برند. حیات وحش ما هم همینطور است. با گذاشتن مقداری دانه پرنده در یک فنجان و قرار دادن آن روی میز یا جایی که کمی مرتفع است تا بتوانند در جستجوی غذا آن را ببینند، می توانید تماشا کنید و ببینید که چه پرندگان و موجودات دیگری را درست در آستانه خانه خود می بینید.

شما حتی می توانید از آنها به عنوان قاشق غذاخوری برای غذای حیوان خانگی خود استفاده کنید تا شما را از خرید پلاستیکی نجات دهد. این حتی ممکن است هنگام باغبانی مفید باشد، زیرا اگر ابزارهای زیادی از خود ندارید، می توانید از فنجان خود به عنوان یک اسکوپ برای خاک و سایر مواد در هنگام کاشت استفاده کنید. همیشه می توانید فنجان را نیز خرد کنید و پس از اینکه به میزان مصرف محدود خود رسید آن را به کمپوست خود اضافه کنید.

۳. ذخیره سازی

پس از آبکشی کامل، می توانید فنجان خود را به ظرف نگهداری تعدادی از اقلام تبدیل کنید. اینها می توانند از قلم، جوانه های پنبه ای، لوازم آرایش و هر تکه و تکه دیگری که شما در مورد آن می خوابید، باشد. آیا نمی خواهید یک فنجان قهوه کنار شما بنشیند؟ می‌توانید نمای بیرونی را به گونه‌ای سفارشی کنید که با زیبایی‌شناسی اتاقتان مطابقت داشته باشد و با پخش رنگ و رنگی هماهنگ شود.

راه های استفاده مجدد از لیوان کاغذی

راه های استفاده مجدد از لیوان کاغذی

۴. کاردستی کاغذی

آیا تا به حال نام دکوپاژ را شنیده اید؟ دکوپاژ یک تکنیک خلاقانه است که برای تزئین اشیاء مختلف با برش دادن تصاویر از کاغذها یا دستمال‌های مختلف و چسباندن آنها با چسب به صورت لایه‌ها روی یک شی استفاده می‌شود. این کاری است که می توانید برای زنده کردن فنجان قهوه خود انجام دهید تا بتوان از آن برای ذخیره سازی یا به عنوان یک قطعه تزئینی استفاده کرد. پروژه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید مانند چراغ های پری فنجان قهوه، بلندگوهای تلفن فنجان کاغذی و بسیاری دیگر.

۵. رنگ گلدان ها

اگر بچه‌های کوچکی دارید که عاشق نقاشی هستند، یا متوجه می‌شوید که برای قرار دادن رنگ خود در پروژه‌های خود به ظرفی نیاز دارید، چرا از فنجان‌های قهوه خود استفاده نکنید؟ به این ترتیب، لازم نیست نگران بهم ریختن ظروف مورد علاقه خود باشید و در عوض، فقط از خلاقیت لذت ببرید.

بنابراین دفعه بعد که بیرون آمدید و یک قهوه آماده میل کردید، شاید در نظر بگیرید که چگونه می توانید از فنجان به نفع خود استفاده کنید… البته زمانی که محتویات آن را نوشیدید!

سوالات متداول

آیا می توانید بیش از یک بار از لیوان های کاغذی استفاده کنید؟
فنجان های کاغذی قابلیت استفاده مجدد دارند زیرا آب را جذب نمی کند. لیوان های کاغذی را می توان دوباره استفاده کرد، اما شستشو ممکن است آن ها را از بین ببرد. بیشتر ظروف یکبار مصرف را می توان مجددا استفاده کرد.

چند بار می توان از لیوان کاغذی استفاده مجدد کرد؟
هرچه کیفیت کاغذ بالاتر باشد، می توانید از ظروف کاغذی به دفعات بیشتری استفاده کرد. اما کاغذ را فقط می توان تا هفت بار بازیافت کرد، قبل از اینکه الیاف برای تولید محصول دیگر ضعیف و کوتاه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *