قهوه, کافی شاپ, لیوان دوجداره, لیوان دوجداره کاغذی, لیوان کاغذی دوجداره

درباره انواع قهوه و روش درست کردن آن بیشتر بدانید

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است. به همین دلیل در منو اکثر رستوران ها و کافی شاپ ها گنجانده شده است. قهوه به شکل های بسیار متنوعی ارائه می شود. روش های درست کردن قهوه، بسیار متنوع است، این گوناگونی در روش درست کردن قهوه، منجر به تغییر در عطر، طعم و قدرت این نوشیدنی خوشمزه شده است. در اینجا انواع قهوه و روش درست کردن آنها مورد بررسی قرار گرفته است. انواع قهوه

انواع  قهوه عبارتند از، عربیکا، روبوستا و لیبریکا که هر کدام از آنها با دیگری از نظر شکل ظاهری، طعم، میزان کافئین و نحوه کاشت متفاوت است. در بین این سه نوع قهوه،  لیبریکا از محبوبیت کمتری برخوردار است.

  • عربیکا

عربیکا، محبوب ترین نوع قهوه است. بسیاری از علاقه مندان به قهوه به دلیل طعم فوق العاده، این نوع قهوه را ترجیح می دهند. دانه های عربیکا طعمی شیرین و دلپذیری دارند و می توانید بدون استفاده از هر شیرین کننده ای آن را مستقیم بنوشید. نکته جالب این است که در بین انواع قهوه، عربیکا میزان کافئین کمتری دارد.

  • روبوستا

در حالی که عربیکا محبوب ترین نوع قهوه است، اما روبوستا، دربین انواع قهوه ارزان تر بوده و کافئین بالاتری دارد. به دلیل طعم تلخ آن، از روبوستا در نوشیدنی های اسپرسو و مخلوط های فوری قهوه استفاده می شود.

  • لیبریکا

دانه های قهوه لیبریکا بزرگتر از انواع دیگر می باشند، دارای شکلی نامتقارن و نامنظم بوده و عطر و طعم دودی دارند.

روش درست کردن قهوه

روش های مختلفی برای درست کردن انواع قهوه وجود دارد. دانستن آنها به شما کمک می کند، تا بتوانید براساس علاقه و ذائقه خود بهترین انتخاب را داشته باشید. در زیر به انواع روش درست کردن قهوه اشاره شده است.

  • قهوه ساده با روش قطره ای و استفاده از فیلتر کاغذی مخروطی شکل

یکی از قدیمی ترین، ساده ترین، سریعترین و ارزان ترین روش های دم کردن قهوه روش قطره ای با استفاده از مخروط قهوه و فیلتر کاغذ است. آب گرم بر روی دانه های قهوه در یک فیلتر کاغذی مخروطی شکل، ریخته می شود. قهوه دم شده، آرام و مستقیماً درون فنجان  می ریزد. مخروط های قهوه از پلاستیک، شیشه، استیل و یا سرامیک نیز ساخته می شوند. شکل مخروط و فیلترهای آنها روی طعم قهوه تأثیرگذار است.

  • اسپرسو

 اسپرسو از روش های پر طرفدار تهیه قهوه است. برای تهیه اسپرسو باید از دستگاه اسپرسو ساز استفاده کرد. این یک روش مطمئن برای داشتن یک اسپرسو با کیفیت است. ابتدا پودر قهوه تازه  را روی سبد قهوه دستگاه به اندازه سه چهارم ریخته و فشرده کنید، سپس آب تصفیه شده را درون مخزن دستگاه بریزید. دقت کنید که آب از قبل جوشیده نشده باشد. حالا دستگاه را روشن کنید. زمان تهیه اسپرسو بسیار مهم است. که البته این به نوع قهوه ای که استفاده می کنید نیز بستگی دارد. زمان استاندارد برای تهیه اسپرسو بین ۳۰ تا ۴۰ ثانیه است. اسپرسو را می توان به صورت انفرادی و یا به عنوان پایه اکثر نوشیدنی های قهوه، مانند لاته استفاده کرد.

  • قهوه لاته

قهوه لاته، یکی دیگر از انواع قهوه است. فقط کافیست شیر را داغ کرده و با هم زن دستی یا برقی آن را مرتب هم بزنید، سپس قهوه را به شکل اسپرسو آماده کنید و کف شیر را به آن اضافه نمایید. قهوه لاته را می توان به صورت ساده یا با یک طعم دهنده مانند وانیل یا دارچین سرو کرد.

  • کاپوچینو

کاپوچینو، یک نوع دیگر قهوه لاته است که هنگام تهیه آن از کف شیر بیشتری استفاده می شود، با این تفاوت که بر خلاف قهوه لاته، هنگام تهیه کاپوچینو باید شیر خوب بجوشد و کف آن قوام بیشتری داشته باشد، سپس آن را به قهوه اسپرسو اضافه کنید. با پاشیدن پودر کاکائو یا دارچین طعم بهتری پیدا می کند. در روش تهیه این نوع قهوه می توان تغییرات مختلفی ایجاد کرد. به طور مثال به جای شیر می توان از کرم یا کارامل نیز استفاده نمود.

  • لونگو

لونگو، یکی دیگر از انواع قهوه است. که برای دم کشیدن به زمان بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل حاوی مقدار بیشتری کافئین می باشد.

  • قهوه ترک

قهوه ترک در بین ایرانی ها بسیار پر طرفدار است. برای تهیه این قهوه به دستگاه قهوه جوش نیاز دارید. یک پیمانه آب را اندازه گیری کرده و دو قاشق مربا خوری پودر قهوه تازه به آن اضافه کنید. اگر می خواهید قهوه شما طعم شیرین تری داشته باشد. یک قاشق مرباخوری شکر به آن اضافه نمایید. مقدار شکر بر طعم قهوه تاثیر دارد، بنابراین از شکر بیش از اندازه ذکر شده استفاده نکنید. مواد را به خوبی باهم ترکیب کنید. هنگامی که قهوه جوش را روی حرارت قرار می دهید آن را هم نزنید. زمانی که قهوه گرم شد، کف روی قهوه را می پوشاند. با قاشق کف روی قهوه را درون فنجان ریخته و قهوه را دوباره روی حرارت بگذارید. این کار را هر بار قبل از جوشیدن قهوه تکرار کنید. ۱۵ تا ۲۰ ثانیه کافیست تا کف روی قهوه تشکیل شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *