لیوان دوجداره, لیوان دوجداره کاغذی, لیوان کاغذی

انواع لیوان یکبار مصرف

لیوان یکبار مصرف

پیدا کردن فنجان یا لیوان یکبار مصرف برای قهوه یا چای برای بسیاری از افراد می تواند یک فرآیند جدی باشد. لیوان یکبار مصرف باید اندازه، شکل و وزن مناسبی داشته باشد. هنگامی که مطابقت کامل را پیدا کردید، مانعی بین شما و لیوان شما نخواهد بود.

در نیلاکاپ ما طیف بی نظیری از انواع ظروف و لیوان های یکبار مصرف را با قیمت های باورنکردنی در دسترس داریم. ما انواع لیوان‌های کاغذی را عرضه می‌کنیم که عمدتاً برای محیط اداری مناسب هستند، اما مجموعه گسترده‌ای از لیوان‌های پلاستیکی، لیوان یکبار مصرف قهوه، لیوان های دو جداره و البته درب‌هایی را نیز برای مطابقت با لیوان ها در اختیار داریم. اینها برای کسانی که در محل کار در حال فعالیت هستند؛ عالی هستند.

انواع لیوان یکبار مصرف

۱. لیوان پلاستیکی

لیوان یکبار مصرف پلاستیکی در دسترس ترین نوع لیوان های یکبار مصرف است. زیرا مقرون به صرفه ترین نوع لیوان یکبار مصرف هستند. پلاستیک ها به عنوان عامل مهمی در آلودگی شناخته شده اند، به همین دلیل است که تحقیقات مداومی در مورد تاثیر لیوان یکبار مصرف بر محیط زیست و چگونگی کم کردن مشکل پلاستیک ها و کمک بیشتر به مردم و محیط زیست وجود دارد. این مطالعات و تحقیقات بسیار مثمر ثمر بوده اند، زیرا پلاستیک هایی وجود دارند که سازگار با محیط زیست، استفاده ایمن و در دسترس هستند.

انواع لیوان یکبار مصرف پلاستیکی

  • لیوان های Versalite

لیوان های Versalite فنجان هایی هستند که به تازگی تحقیق و توسعه یافته اند که کاملاً قابل بازیافت و کاربرپسند هستند. از پلی پروپیلن استفاده می کند، با این حال برای سازگاری با محیط زیست طراحی شده است. آنها همچنین در برابر سوراخ شدن و ترک مقاوم هستند، این بسیار مهم است زیرا پلاستیک ها در صورت پاره شدن می توانند به غذا یا نوشیدنی نفوذ کنند. این همچنین این فنجان را برای کودکان مناسب می‌کند، زیرا وقتی بچه‌ها از آن برای نوشیدن و بازی استفاده می‌کنند، هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند.

  • کمپوست پذیر

لیوان های کپوست پذیر به پلاستیک دوستدار محیط زیست معروف هستند. از پلی لاکتیک اسید (PLA) استفاده می کند که شکلی از قند است که از گیاهان خاصی مانند ذرت، سیب زمینی و سویا به دست می آید. این ماده شبه پلاستیک ایمن برای مواد غذایی، ایمن در فریزر و مقرون به صرفه است. با این حال، از آنجایی که این ماده نسبتاً جدید است، بازیافت هنوز نیازمند یک سیستم تخصصی است که برخی از شرکت های بازیافت ارائه می کنند.

لیوان یکبار مصرف

لیوان یکبار مصرف آیس پک

  • لیوان آیس پک

لیوان آیس پک یا لیوان شفاف، لیوان پلاستیکی نمادینی است که همه با آن آشنا هستند. این ها لیوان های پلاستیکی قابل اعتمادی هستند که در مهمانی ها، ادارات و خانه ها دیده می شوند. مهم است که توجه داشته باشید که تمام پلاستیک های تک جداره نباید با آب داغ تماس داشته باشند. پلاستیک های دیوار نازک در برابر دماهای بالا بسیار ظریف هستند و می توانند برای کاربر و شانس بازیافت آن ها مشکل ایجاد کنند.

  • لیوان کاغذی دوجداره

    لیوان کاغذی درب دار

۲. لیوان کاغذی

لیوان های کاغذی دومین شکل محبوب از انواع لیوان یکبار مصرف هستند. آنها کمی گرانتر از لیوان های پلاستیکی هستند، اما بازیافت آنها آسان تر است و از نظر دما ظرفیت قوی تری دارند. لیوان های کاغذی به دلیل اینکه از مواد زیست تخریب پذیر تشکیل شده اند، غیر سمی هستند. با این حال، لیوان های کاغذی در برابر پارگی مقاوم نیستند، بنابراین در مقایسه با همتایان پلاستیکی خود، شانس بیشتری برای هدر رفتن دارند.

انواع لیوان یکبار مصرف کاغذی

  • لیوان های تک جداره

همانطور که قبلاً گفته شد، لیوان های کاغذی ظرفیت دمایی بالاتری نسبت به پلاستیک دارند، اما این بدان معنا نیست که نارسانا هستند. این بدان معنی است که نگه داشتن لیوان های کاغذی تکجداره همچنان خطرناک است زیرا گرما بر روی لایه های بیرونی فنجان ها تابش می کند. این همچنین به این معنی است که راحتی این لیوان های هنوز به نوشیدنی های ولرم یا سرد گره خورده اند.

  • لیوان های کاغذی دوجداره

لیوان های کاغذی دوجداره، لیوان های کاغذی هستند که از پوشش پلیمری استفاده می کنند که باعث افزایش سطح ایمنی از نظر قابلیت استفاده می شود. پلیمر نوعی ماده آلی است که به عنوان بسیار قوی یا سفت شناخته شده است. اقلام ارگانیک مانند الماس و جواهرات پلیمرهای شناخته شده ای هستند زیرا از اقلام ارگانیک تشکیل شده اند که برای ایجاد یک آیتم بسیار سخت جمع می شوند.

پلیمری که در لیوان های کاغذی با روکش چند لایه یافت می شود معمولاً از درختان می آید و شبیه موم است. با این حال، بر خلاف موم واقعی، پلیمر مورد استفاده برای استفاده بی خطر است و در صورت تماس با آب هیچ گونه عوارض جانبی سمی ندارد. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که برخلاف موم، پلیمر به دلیل متراکم شدن عرق نمی کند، بنابراین طولانی ترین اثر را روی فنجان ایجاد می کند.

  • لیوان های کاغذی تجدید پذیر

ظروف تجدیدپذیر از مواد بازیافتی مانند کاغذ، مقوا و تکه های چوب ساخته شده اند. فیبر موجود در این محصولات ارزشمند است و می توان از آن برای ساخت محصولات کاغذی جدید استفاده کرد. هنگام بازیافت، فنجان ها باید تمیز و خشک باشند و تمام مواد غذایی از آن خارج شوند.

  • لیوان های کاغذی با روکش موم

این لیوان های کاغذی بیشتر در سالن های سینما، رستوران های فست فود و پارک ها استفاده می شوند. اینها لیوان های کاغذی بزرگی هستند که معمولاً نوشابه، شیک و چای سرد را در خود جای می دهند. آنها فقط نوشیدنی های سرد نگه می دارند که مهم است زیرا آنها لایه بیرونی مومی را ذوب نمی کنند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که موم در مقایسه با پلیمر ارزان‌تر است و برای کسانی که به قیمت آگاه هستند یا نیاز به خرید عمده دارند، آن را انتخاب بهتری می‌کند.

خلاصه

راحتی یک جنبه بسیار مهم از زندگی هر کسی است. این باعث صرفه جویی در زمان، سلامت روان و سطح استرس فرد می شود. به همین دلیل است که لیوان های یکبار مصرف بیشتر مورد علاقه افراد شلوغ است. لیوان های یکبار مصرف سبک وزن هستند، می توان آن ها را حمل کرد و در صورت گم شدن کیف به آن آسیبی نمی رساند. همچنین انتخاب مشاغل است زیرا مقرون به صرفه است و بار کمتری برای مصرف کنندگان آنها دارد.

سوالات متدوال

آیا همه لیوان های کاغذی قابل بازیافت هستند؟ 

بله، لیوان های کاغذی به طور کلی نسبت به لیوان های پلاستیکی تاثیر مخرب کمتری بر محیط زیست دارند. سازگاری با محیط زیست لیوان های کاغذی می تواند بر اساس عوامل مختلفی مانند فرآیندهای خاص تولید، استفاده از مواد بازیافتی و در دسترس بودن امکانات بازیافت متفاوت باشد.

آیا فنجان های فوم برای محیط زیست مضر هستند؟

لیوان های فوم به طور کلی برای محیط زیست مضر تلقی می شوند. برای به حداقل رساندن تأثیر منفی آنها، توصیه می شود گزینه های جایگزین مانند فنجان های قابل استفاده مجدد یا جایگزین های سازگار با محیط زیست مانند لیوان های کاغذی را انتخاب کنید. 

چقدر طول می کشد تا یک فنجان زیست تخریب پذیر تجزیه شود؟

 فنجان های زیست تخریب پذیر معمولاً برای تجزیه از طریق فرآیندهای طبیعی مانند فعالیت میکروبی و قرار گرفتن در معرض رطوبت و گرما طراحی می شوند. بازه زمانی تجزیه بسته به ترکیب فنجان و شرایطی که در معرض آن قرار دارد می تواند از چند ماه تا چند سال متغیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *