لیوان دوجداره, لیوان دوجداره کاغذی, لیوان کاغذی

روکش لیوان های یکبار مصرف

روکش لیوان های یکبار مصرف

لیوان های قهوه بیرون بر

در سال ۲۰۱۹ همه‌گیری کووید-۱۹ به تقاضا برای اقلام یکبار مصرف کاغذی و پلاستیکی دامن زد. دولت‌ها مقررات ممنوعیت پلاستیک را لغو کردند زیرا مردم مصرف ماسک‌های پلاستیکی، دستکش‌ها و بسته‌بندی‌های بیرون‌بر را به دلیل نگرانی‌های بهداشتی افزایش دادند. در سبک زندگی پس از همه گیری استفاده از لیوان های یکبار مصرف اوج گرفت. لیوان های یکبار مصرف بهترین انتخاب در آن زمان بود.

یک جایگزین پایدار برای انواع ظروف یکبار مصرف پلاستیکی فنجان های کاغذی است که راه حلی مقرون به صرفه، راحت و قابل اعتماد برای بسیاری از کافه ها و رستوران ها هستند. روکش لیوان های یکبار مصرف کاغذی آن ها را در برابر گرما و حرارت مقاوم میسازد.

لیوان بیرون بر دوجداره کاغذی ۲۷۰-۳۶۰ سی سی کلاسیک (بدون در)

با این حال، یک نگرانی در مورد لیوان های کاغذی این است که چگونه به طور موثر می توانند مایعات داغ را در خود داشته باشند و در عین حال پایدار باقی بمانند. این به این دلیل است که آنها معمولاً به یک روکش داخلی نیاز دارند تا نه تنها فنجان را تقویت کند، بلکه از نشت و عایق اضافی نیز جلوگیری کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پایدارترین روکش لیوان های یکبار مصرف کاغذی ادامه مطلب را مطالعه کنید.

چرا فنجان های قهوه یکبار مصرف را روکش می کنیم؟

به طور سنتی، فنجان های قهوه آماده از فوم استایروفی و ​​پلاستیک های نفتی مانند پلی پروپیلن (PP) ساخته می شدند. با این حال، بازیافت این مواد از بین رفتنی ممکن است دشوار باشد. این به این دلیل است که آنها به امکانات بازیافت تخصصی نیاز دارند، که ممکن است برخی جوامع نداشته باشند. در نتیجه، اکثر لیوان های پلاستیکی هرگز بازیافت نمی شوند و اغلب در محل های دفن زباله قرار می گیرند.

این به نوبه خود منجر به افزایش لیوان های کاغذی یکبار مصرف شده است که در حال حاضر بر بازار لیوان های یکبار مصرف مسلط هستند. همانطور که گفته شد، کاغذ بسیار نفوذپذیر است و باید برای جلوگیری از تراوش مایعات به بیرون پوشش داده شود.

لیوان های یکبار مصرف کاغذی با استفاده از تراشه های چوب خمیر شده که سفید و فرآوری شده اند ساخته می شوند. به طور معمول یک لایه پلاستیکی پلی اتیلن نازک سپس گرم می شود و به داخل فنجان اعمال می شود.

در حالی که این پوشش کمتر از ۵٪ از کل فنجان را تشکیل می دهد، برای جلوگیری از بازیافت آن کافی است. در طی فرآیند بازیافت، لیوان های کاغذی خمیر زدایی می شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، روکش لیوان های یکبار مصرف به پوسته ها تجزیه می شود. اینها اغلب صفحه ای را که الیاف کاغذ را از سایر آلاینده ها جدا می کند، مسدود می کند.

لیوان کاغذی یکبار مصرف با روکش

لیوان کاغذی یکبار مصرف

هر پلاستیکی که از این فرآیند عبور کند ممکن است با ذوب شدن در طول فرآیند نورد کاغذ مشکلاتی را ایجاد کند. این می تواند باعث شکسته شدن کاغذ و توقف کل فرآیند تولید کاغذ شود.مانند فنجان های پلاستیکی، فنجان های کاغذی برای برداشتن این پوشش و پردازش هر ماده به طور جداگانه نیاز به یک مرکز تخصصی دارند.

متأسفانه این امکانات به راحتی در دسترس نیست و بنابراین پوشش های جایگزین مناسب مورد نیاز بود. این ماده باید مقرون به صرفه، بادوام و قادر به ارائه عایق حرارتی باشد. علاوه بر این، باید از نظر اقتصادی رقابتی باشد و بتواند به اقتصاد دایره ای کمک کند.

در حالی که چندین ماده جایگزین وجود دارد، پلاستیک های زیستی مانند پلی لاکتیک اسید (PLA) به سرعت به یک انتخاب محبوب تبدیل شدند.

چرا پلاستیک های زیستی برای روکش لیوان های یکبار مصرف محبوب هستند؟

در سال‌های اخیر، پلاستیک‌های زیستی به یک انتخاب محبوب برای پوشش فنجان‌های قهوه و مواد بسته‌بندی تبدیل شده‌اند. این پلاستیک‌های زیستی شامل موادی مانند PLA است که با اجازه دادن به باکتری‌ها برای تخمیر نشاسته‌های طبیعی مانند ذرت و نیشکر به اسیدهای هیدروکسی تولید می‌شود.

این روکش محبوبیت خود را نشان داده است زیرا می توان آن را با استفاده از تجهیزات اکستروژن موجود روی فنجان ها اعمال کرد. بسته به مواد افزودنی، وزن و شرایط فرآوری آن، می توان آن را در تاسیسات مسکونی یا صنعتی بازیافت یا تجزیه زیستی کرد.

آزمایش مداوم نشان داده است که PLA ویژگی های مانع موثری را در طیف وسیعی از کاغذها ارائه می دهد، به شرطی که به درستی اعمال شود و عاری از سوراخ های سوزنی و حباب های هوا باشد.

روکش PLA هیچ بو یا مزه ای ندارد زیرا در برابر دمای بالا و همچنین اسیدهای چرب موجود در نوشیدنی های حاوی شیر مقاوم است. در حالی که کیفیت های خاص یک فنجان بسته به سازنده، اندازه فنجان و نوع مواد متفاوت است، اکثر فنجان های پوشش داده شده با PLA می توانند در حضور باکتری ها و قارچ ها تجزیه شوند.

لیوان کاغذی یکبار مصرف با روکش

لیوان کاغذی یکبار مصرف با روکش PLA

اینها فنجان را به آب، دی اکسید کربن و کمپوست آلی متابولیزه می کنند. بسته به فنجان، بین ۶۰٪ تا ۹۰٪ می تواند ظرف ۱۸۰ روز در حداقل دمای ۲۵ درجه سانتیگراد (۷۷ درجه فارنهایت) تجزیه شود. از سوی دیگر، یک فنجان قهوه آماده با پوشش PLA می‌تواند در کمتر از یک ماه در یک کارخانه کمپوست صنعتی که دمای آن بین ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد است، تجزیه شود.

نکاتی که باید قبل از استفاده از فنجان های بیرون بر با پوشش PLA در نظر بگیرید

علیرغم مزایای آشکار فنجان های با پوشش PLA، چند نکته وجود دارد که قبل از انجام آنها باید در نظر بگیرید:

۱) فنجان های PLA ممکن است در مقایسه با فنجان های سنتی با روکش پلاستیکی هزینه بیشتری داشته باشند. برای جلوگیری از از دست دادن مشتریان وفادار، ضروری است که کسب و کارها قبل از تغییر، آنها را از هزینه های بالاتر مطلع کنند.

قابل ذکر است، یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱ نشان می دهد که ۷۴ درصد از مصرف کنندگان مایلند برای بسته بندی پایدار هزینه بیشتری بپردازند.

۲) فنجان های با پوشش PLA را نمی توان در سطل های زباله سنتی در کنار پلاستیک یا کاغذ قرار داد. انجام این کار ممکن است کل جریان زباله را آلوده کند.

آلودگی بازیافت زمانی اتفاق می‌افتد که مواد در سطل بازیافت اشتباه دسته‌بندی شوند یا زمانی که مواد به‌درستی تمیز نمی‌شوند. به عنوان مثال، این زمانی است که بقایای غذا روی ظرف پلاستیکی ماست باقی می ماند.

در نتیجه، فنجان های روکش شده با PLA باید توسط تأسیساتی که می توانند بیوپلیمرها را کمپوست کنند، پردازش شوند.

اگر مصرف‌کنندگان به زیرساخت‌های بازیافت مناسب دسترسی نداشته باشند، ممکن است صاحبان کافه‌ها و کباب‌پزها نیاز به جمع‌آوری فنجان‌ها و ترتیب پردازش آنها داشته باشند. این را می توان با اجرای طرح بازیافت بسته بندی قهوه یا فنجان های آماده انجام داد.

مجموعه نیلا کاپ شامل فنجان های دو جداره یا تک جداره و همچنین آستین  لیوان قهوه می باشد. ما همچنین آماده برای سفارش لیوان کاغذی در طرح ها دلخواه شما هستیم و می‌توانیم به شما کمک کنیم که فنجان‌های قهوه آماده را با جزئیات کسب‌وکارتان علامت‌گذاری کنید و به شما این امکان را می‌دهیم که کیفیت بازیافت فنجان را به مشتریان منتقل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *