قهوه, کافی شاپ, لیوان دوجداره, لیوان دوجداره کاغذی, لیوان کاغذی, لیوان کاغذی تکجداره, لیوان کاغذی دوجداره

ویژگی های لیوان دوجداره کاغذی

ویژگی های لیوان دوجداره کاغذی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]در این مقاله به بررسی ویژگی های لیوان دوجداره کاغذی می پردازیم:

در گذشته بیشتر از لیوان های پلاستیکی بی کیفیت استفاده می شد که بعد از مدتی اطلاعیه ای صادر شد که این لیوان ها به شدت برای طبیعت و سلامتی انسان مضر هستند از این رو لیوان بیرون بر بیشتر به صورت لیوان دوجداره و کاغذ تولید شد. در زیر به مهم ترین ویژگی های لیوان های دوجداره اشاره کرده ایم:

  • این لیوان ها برخلاف لیوان های قدیمی پلاستیکی با طبیعت سازگار هستند و هیچ آسیبی به طبیعت وارد نمی کنند.
  • لیوان های دوجداره که از جنس کاغذی هستند از نظر بهداشتی کاملا تایید شده اند و هیچ ضرری برای سلامتی انسان ندارد. برعکس لیوان های بی کیفیت پلاستیکی که خیلی سریع در برابر حرارت جمع می شوند و سریع می شکنند لیوان های دو جداره مقاومت بالاتری در برابر حرارت دارند.
  • این نوع لیوان ها در انواع مختلفی تولید می شود که می تواند تمامی سلیقه ها را در بر بگیرد به همین دلیل هر فردی همان لیوانی که مناسب با سلیقه اش را می تواند خریداری کند.
  • ویژگی مهم بعدی این لیوان ها این است که در هر سایزی که بخواهید لیوان دوجداره در بازار وجود دارند. معمولا این لیوان ها با هر طرحی در ۴ سایز مختلف تولید می شوند.
  • ویژگی مهم بعدی لیوان های دو جداره باعث شده است که طرفداران آن بیشتر شود. این ویژگی شامل مقاوم بودن در برابر سرما، گرما و ضربه است و دلیل اصلی آن این است که این نوع از لیوان ها با گرمای بالا تولید می شوند.
  • اغلب برای این نوع از لیوان ها جعبه های مخصوص و کاغذی  تولید می شود تا بتوان آنها را راحتتر در اختیار مشتری قرار داد.

انواع لیوان دوجداره

لیوان های دوجداره در مدلهای مختلف در بازار وجود دارند و می توان در منازل و یا کافی شاپ ها برای صرف انواع دمنوش ها از آنها استفاده کرد. در زیر به انواع لیوان های دو جداره اشاره کرده ایم:

لیوان های دوجداره پیرکس: از آنجایی که در لیوان های پیرکس احتمال شکستن وجود دارد اغلب یک قالب پلاستیکی در اطراف آن برای محافظت بیشتر از لیوان وجود دارد. البته در برخی از مدل ها از بدنه استیل  برای این نوع از لیوان ها استفاده می شود. تمامی مدل های پیرکس دارای فیلتر داخلی هستند. لیوان های پیرکس اغلب برای مصارف شخصی در منزل استفاده می شود و شست و شوی بسیار آسانی دارند.

لیوان دوجداره پلاستیکی: این نوع از لیوان های دو جداره به نسبت لیوان های دیگر به علت استحکام بالایی که دارند ماندگاری بالاتری نیز دارند. بیشتر مخاطبین این لیوان ها کوهنوردان هستند و برای اینکه بتوانند این نوع از لیوان ها را راحت تر حمل کنند دارای بند قابل حمل هستند. لیوان های دو جداره پلاستیکی اغلب می توانند مایعات گرم را یک ساعت گرم و مایعات سرد را دو ساعت سرد نگه دارند.

لیوان دوجداره کاغذی: این لیوان به عنوان لیوان بیرون بر معرفی شده است. این لیوان ها در کنار طرح های زیبایی که دارند برای انواع نوشیدنی های سرد و گرم استفاده می شوند. لیوان های دو جداره به دو مدل بدون درب و درب دار تولید می شوند که نمونه بدون درب بیشتر در رستوران ها و آبمیوه فروشی و کافی شاپ ها استفاده می شود و نمونه درب دار آن برای مکانهایی که احتمال بیرون بر بودن نوشیدنی وجود دارد مانند کافی شاپ های بیرون بر استفاده می شود. یکی از مهم ترین ویژگی هایی این نوع لیوان این است که می توان طرح و برند مورد نظر را بر روی آنها چاپ نمایید.

سایز لیوان دوجداره

این لیوان ها معمولا در چهار سایز تولید می شود که هر فرد با توجه به نوع مصرف خود می تواند آن را انتخاب نماید. در زیر به انواع سایزهای لیوان دوجداره اشاره کرده ایم:

  • لیوان ها شات سه انس که اغلب برای مصارف مانند سمپلینگ استفاده می شود.
  • لیوان های ۷ انس که حدود هفتاد سی سی ظرفیت دارند و برای نوشیدن انواع اسپرسو ها، چای و نوشیدنی های مشابه استفاده می شود.
  • لیوان های ۹ انسی که ظرفیت ۲۲۰ سی سی دارند و برای نوشیدنی هایی مانند نوشابه، دوغ استفاده می شود. این لیوان ها اغلب در ایران در رستوران ها استفاده می شوند.
  • لیوان ۱۲ انسی که آخرین سایز لیوان ها است دارای ظرفیت ۳۶۰ سی سی است و برای قهوه بیرون بر، نسکافه، هات چاکلت، نسکافه و آمریکانو نوشیدنی هایی از این قبیل  استفاده می شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *