قهوه, لیوان کاغذی

چرا حفظ دمای قهوه ضروری است؟

چرا حفظ دمای قهوه مهم است

یک فنجان قهوه با کیفیت به عوامل مختلفی بستگی دارد، از تنوع و فرآوری آن گرفته تا نحوه آسیاب و استخراج آن. با این حال، طبق مطالعات سال های اخیر حفظ دمای قهوه بیرون بر یکی از عوامل موثر بر کیفیت قهوه است.

وقتی قهوه در دماهای مختلف دم می‌شود، می‌تواند تأثیر چشمگیری بر درک ویژگی‌ها، از جمله اسیدیته، حس دهان و نت‌های طعم داشته باشد. اما در حالی که مدیریت این کار هنگام سرو قهوه در فروشگاه به مشتریان ساده است، سفارشات قهوه بیرون بر و آماده این فرآیند را پیچیده می کند. یعنی قهوه باید تا دمای مطلوب دم شود تا اطمینان حاصل شود که هنگام مصرف در بهترین دمای خود است.

انتخاب لیوان یکبار مصرف قهوه و آنچه که از آن ساخته شده اند برای این امر بسیار مهم است. شما باید فنجان و لوازم جانبی مناسب را انتخاب کنید تا قهوه خود را تا آخرین جرعه در دمای ایده آل برای لذت بردن نگه داری کند. در ادامه بخوانید تا بیشتر بدانید که چرا برای کافه ها حفظ دمای قهوه مهم است و چگونه فنجان های مناسب می توانند به آنها در انجام این کار کمک کنند.

 

دما چگونه بر ویژگی های قهوه تأثیر می گذارد؟

حفظ دما چگونه بر ویژگی های قهوه تأثیر می گذارد؟

حفظ دما چگونه بر ویژگی های قهوه تأثیر می گذارد؟

دما می تواند تأثیر چشمگیری بر درک ما از عطر و طعم داشته باشد. به عنوان مثال، یک فنجان قهوه می تواند طعم کاملاً متفاوتی داشته باشد زیرا پس از دم کردن به طور طبیعی خنک می شود. یا این تغییر طعم به دلیل واکنش های شیمیایی خاصی است که در اثر تغییرات دما ایجاد می شود. این واکنش ها در طول فرآیند برشته کردن و دم کردن قهوه انجام می شود و پس از سرو قهوه ادامه می یابد.

همانطور که قهوه سرد می شود، بی ثباتی برخی از ترکیبات مانند کافئین، کربوهیدرات ها و چربی ها باعث می شود که طعم آن در طول زمان تغییر کند. قهوه در دمای بین ۹۰ تا ۹۶ درجه سانتیگراد (۱۹۵ درجه و ۲۰۵ درجه فارنهایت) بهتر تهیه می شود.

با این حال، قهوه زمانی بهتر مصرف می شود که دمای آن بین ۵۴ تا ۷۱ درجه سانتی گراد (۱۳۰ درجه و ۱۶۰ درجه فارنهایت) باشد. این دما همچنین خطر آسیب سوختگی را کاهش می دهد. اتلاف حرارت بین ۲ تا ۵ درجه سانتیگراد (۴ تا ۹ درجه فارنهایت) بلافاصله با ریختن قهوه در فنجان آماده رخ می دهد. این به دلیل دمای پایین دیواره ظرف است.

لیوان بیرون بر دوجداره کاغذی ۲۷۰-۳۶۰ سی سی مستر روبات (همراه با در استاپ دار)

لیوان قهوه بیرون بر دوجداره با طرح اختصاصی

بسته به اینکه چه مقدار از سطح مایع در معرض قرار می گیرد یا اینکه آیا درپوش گذاشته شده است، دمای قهوه به ۱۰-۱۵ درجه سانتی گراد (۲۰-۲۵ درجه فارنهایت) کاهش می یابد. دما تأثیر حیاتی بر نحوه درک ویژگی های قهوه دارد. اگر از این دمای ایده آل برای سرو بالاتر بروید، شیرینی و اسیدیته قهوه ممکن است بیش از حد برجسته شود. به زیر بروید، ترشی و تلخی آن ممکن است بیشتر نمایان شود.

همچنین مهم است که دمای شیر را برای نوشیدنی هایی مانند کاپوچینو، لاته و سفیده های صاف در نظر بگیرید. شیر از لاکتوز، چربی و پروتئین تشکیل شده است. لاکتوز به عنوان یک قند طبقه بندی می شود، بنابراین بخار دادن شیر آن را شیرین تر می کند. این به این دلیل است که حرارت دادن شیر باعث تجزیه لاکتوز، کاراملی شدن آن و اضافه کردن شیرینی آن می شود.

بنابراین، شیری با محتوای لاکتوز بالا همیشه طعم شیرین‌تری دارد، صرف نظر از اینکه در چه دمایی آن را بخارپز می‌کنید. هنگامی که شیر بخار می شود، پروتئین ها به سفت شدن حباب ها برای نگه داشتن هوا در شیر کمک می کنند. این به پایدار ماندن فوم و بدنه ای سبک به آن کمک می کند. سپس چربی‌ها ذوب می‌شوند تا کفی با ظاهری صاف و مخملی ایجاد کنند و حس دهان ایجاد کنند.

در حالت ایده آل، شیر باید در دمای حدود ۶۰ تا ۶۵ درجه سانتیگراد (۱۴۰ تا ۱۴۹ درجه فارنهایت) بخارپز شود. دمای بالاتر، حدود ۷۶ درجه سانتیگراد (۱۷۰ درجه فارنهایت) باعث تجزیه پروتئین های شیر و در نتیجه از بین رفتن بافت و طعم ترش می شود.

علاوه بر این، نحوه تاثیرگذاری طعم قهوه توسط دما می‌تواند به اندازه آسیاب، روش استخراج و روش دم کردن آن بستگی داشته باشد، که این موضوع را پیچیده‌تر می‌کند.

حفظ دمای قهوه با لیوان بیرون بر

حفظ دمای قهوه با لیوان بیرون بر

حفظ دمای قهوه با لیوان بیرون بر

یک لیوان بیرون بر با کیفیت که با مواد مناسب ساخته شده می تواند به شما در حفظ دمای قهوه بعد از سرو کمک کند. استایروفوم اگرچه موثر است، اما دوستدار محیط زیست نیست و اغلب مانند پلاستیک در محل های دفن زباله قرار می گیرد.

سرامیک، شیشه یا قلع نگه‌دارنده‌های برتر گرما هستند، به همین دلیل است که فنجان‌ها یا لیوان‌های ساخته شده از این مواد برای مدت طولانی‌تری داغ‌تر می‌مانند. همچنین به همین دلیل است که کافه‌ها هنگام ارائه خدمات به مشتریان در محل از آنها استفاده می‌کنند نه برای سفارشات بیرون بر.

با این حال، اینها گزینه های مقرون به صرفه یا عملی فنجان آماده را ایجاد نمی کنند. این باعث می شود که فنجان های کاغذ کرافت در این زمینه بهتر از حد انتظار عمل کنند. هنگامی که با پلی لاکتیک اسید (PLA) پوشانده می شوند؛ می توانند مقاوم تر، بدون شکستن یا نشت و با همرفت کمتر باشند.

با این حال ، فنجان های کاغذی نازک ممکن است باعث از دست رفتن گرمای نوشیدنی شوند. اما یک فنجان کاغذی دو جداره این مشکل را نخواهد داشت ، زیرا یک ساختار آستین داخلی دارد که تأثیر عمده ای در خواص عایق حرارتی آن دارد. افزودن مقوا یا آستین کاغذی باعث کاهش بیشتر خصوصیات عایق جام می شود و به نگه داشتن قهوه های مشتریان در دمای ایده آل ، مانند یک درب امن نیز کمک می کند.

لیوان بیرون بر دوجداره کاغذی ۲۷۰-۳۶۰ سی سی کلاسیک (بدون در)

خرید لیوان بیرون بر قهوه

بهترین لیوان بیرون بر برای قهوه

عواملی از قبیل تغییرات آب و هوایی و ترجیحات مشتری می توانند تأثیر قابل توجهی در دمای ایده آل برای کافه های غذای آماده داشته باشند. به عنوان مثال ، اگر در آب و هوای سردتر زندگی می کنید یا اغلب در کافه خود صف های طولانی را تجربه می کنید ، ممکن است بخواهید قهوه خود را در دمای بالاتر سرو کنید.

ممکن است متوجه شوید که استفاده از فنجان های کاغذی تکجداره در تابستان مناسب تر است ، اما در زمستان مشتریان شکایت می کنند که قهوه آنها خیلی سریع خنک می شود. اولین قدم برای سرو و تحویل قهوه بیرون بر ، تعیین دمای مطلوب است که بهترین ویژگی های قهوه شما را برجسته می کند. سپس خواهید فهمید که چگونه آن را تا آخرین جرعه حفظ کنید.

این می تواند به نتیجهیگیری بهتر کمک کند تا مشخص شود که هر یک از آنها با خنک شدن طعم می دهد. این به شما کمک می کند تا دمای دم کرده آن را کاهش داده و مشتریان خود را از ویژگی های آن بهتر مطلع کنید.

وجود یک ایستگاه قهوه مخصوص سفارشات بیرون بر می تواند به شما در تهیه قهوه آماده در دمای بهینه کمک کند. مشتریان می توانند به طور جداگانه از کسانی که می خواهند بنشینند ، برای سفارشات اقدام کنند. در حالت ایده آل ، داشتن مشتری ارسال سفارشات خود را از قبل ممکن است اطمینان حاصل کند که زمان انتظار به حداقل می رسد و قهوه شما برای هر مشتری تازه و خوشمزه است.

سوالات متداول

چه مدت می توان دمای قهوه را حفظ کرد؟
قهوه دم کرده ای که شیر یا خامه ای به آن اضافه نشده است، مانند یک قابلمه قهوه سیاه که روی مشعل قرار دارد، احتمالاً تا ۴ ساعت قابل نوشیدن است. قهوه با شیر باید ظرف چند ساعت مصرف شود. تحقیقات کمی در مورد ماندگاری قهوه دم شده وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *